Blog
Doe je voordeel met onze ervaring
Er gebeurt veel op het gebied koude acquisitie (cold calling), leadgeneratie, leadopvolging en salesondersteuning. Daar houden we je graag van op de hoogte.
Recent gepubliceerd
14 oktober 2025
Elke commerciële activiteit vraagt om tijd, aandacht en budget. Maar hoeveel levert die investering daadwerkelijk op? Ofwel: wat is de Return on Investment (ROI)? Door dit te berekenen weet je beter waar je staat en of je met de juiste dingen bezig bent. Wij leggen ...
26 september 2025
Niets zo fijn als het binnenhalen van nieuwe klanten, toch? Maar het doen van acquisitie kost wel tijd. En zoals we allemaal weten: tijd is geld. Verleg daarom de focus van new business naar bestaande klanten en verhoog je klantretentie. Dit heeft namelijk flink wat ...
10 september 2025
Nieuwe klanten aantrekken is belangrijk, maar voor langdurig succes is ook het onderhouden van bestaande relaties een must. Sterke klantrelaties zorgen namelijk voor zekerheid en vormen daardoor een stabiele basis voor je bedrijf. Wij leggen je uit hoe je deze relaties opbouwt, onderhoudt en op ...
Oudere berichten
15 augustus 2025
Wil je verkoopkansen beter benutten? Dan is het een must om grip te krijgen op je leads. Een goede sales pipeline helpt je daarbij. Dit geeft namelijk overzicht, waardoor je beter weet waar je staat en wat er moet gebeuren om een deal te sluiten. ...
29 juli 2025
Vraag jij je weleens af wat jouw klant doormaakt voordat hij of zij overgaat tot aankoop? Als het antwoord daarop nee is, wordt het hoog tijd dat je jouw klantreis in kaart gaat brengen. Hierbij maak je de weg inzichtelijk die een klant aflegt: van ...
4 juli 2025
Je hebt een goed gesprek gehad met een potentiële klant. De behoefte is duidelijk, je aanbod sluit naadloos aan, maar vervolgens blijft het stil. Geen antwoord. Geen besluit. Geen deal. In 9 van de 10 gevallen ligt het probleem niet in je pitch, maar in ...
6 juni 2025
Of je nu een product, dienst, idee of je eigen skills wil verkopen: de eerste indruk is cruciaal. In een paar zinnen moet je de ander zien te prikkelen en nieuwsgierig maken naar meer. Het schrijven van een goede sales pitch helpt daarbij. Zo heb ...
19 mei 2025
Verkopen kun je natuurlijk niet zonder te weten wat je verkoopt, aan wie je dat doet en wat je aanpak wordt. Daarom is het een must om vooraf alles vast te leggen in een sales plan, zeker in de wereld van B2B! Dit geeft namelijk ...
25 april 2025
In de wereld van B2B-verkoop is structuur een must. Want of je nu werkt met een groot salesteam of als ondernemer zelf nog veel gesprekken voert: zonder duidelijk systeem raak je overzicht én kansen kwijt. Om meer grip te krijgen op je verkoopproces is het ...
28 maart 2025
Met de opkomst van AI gaat de automatisering van processen nog harder dan voorheen – ook in de sales. En dat is natuurlijk positief, want dit zorgt voor een flinke efficiëntieslag. Maar daarbij is het wel belangrijk om een goede balans te vinden: mensen kopen ...
4 maart 2025
Sinds er steeds meer vanuit huis gewerkt wordt, is het geven van webinars steeds populairder geworden. En dat is een positieve ontwikkeling, want deze tool kan ook voor salesdoeleinden heel interessant zijn! Maar dan moet je het natuurlijk wel op de juiste manier inzetten. Daarom ...
12 februari 2025
Om iets te verkopen, moet je mensen overtuigen. Dat doe je natuurlijk door het benoemen van jouw krachten. Maar ook door duidelijk te maken op welke punten jij dingen anders aanpakt dan jouw concurrenten. Oftewel, door het communiceren van jouw unique selling points (USP’s). In ...
20 januari 2025
Om een killer salesstrategie neer te zetten, moet je natuurlijk eerst weten wat je te bieden hebt. Het is belangrijk dat je helder hebt wie je klant is en waarom jouw aanbod onweerstaanbaar is voor hem of haar. Kortom, je moet een scherpe waardepropositie ...
11 december 2024
Inmiddels weet je misschien wel dat ChatGPT je veel tijd kan schelen tijdens het doen van sales. Maar, weet je ook waarvoor je het precies kunt inzetten? En belangrijker nog: weet je hoe je het op de juiste manier inzet? Wij vertellen je hoe ...
11 december 2024
Wil je graag meer B2B sales genereren? Dan is het belangrijk om eerst een kritische blik te werpen op je klantenbestand. Het segmenteren van je klantgroepen geeft namelijk inzicht in uit welke klanten jij de meeste omzet haalt. Maar ook waar eventueel nog winst ...
25 november 2024
In de wereld van sales draait alles om snelheid, efficiëntie en de juiste connecties. Maar daar is wel tijd voor nodig. En dat is iets waar we voor ons gevoel vaak te weinig van hebben. Gelukkig zijn er tegenwoordig behoorlijk wat tools die je het ...
8 november 2024
Je hebt ongetwijfeld gehoord van B2B en B2C, de termen die beschrijven of je aan bedrijven (B2B) of consumenten (B2C) verkoopt. Hoewel het simpel klinkt, gaat het verschil verder dan wie er van je koopt. B2B en B2C vragen om andere salesstrategieën, marketingaanpakken en ...
23 oktober 2024
Je kunt er niet omheen: Artificial Intelligence (AI). Er komen steeds meer tools op de markt voor het verbeteren of automatiseren van verkoopprocessen. En hoewel dit soort tools je zeker kunnen helpen bij het maken van een efficiëntieslag, kleven er ook risico’s aan het gebruiken ...
Blijf op de hoogte
Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang een update als wij een nieuw kennisartikel delen: