Nieuwe B2B klanten werven

Klanten werven voor je bedrijf

Hoe goed je product of dienst ook is, als mensen niet van het bestaan afweten, verkoop je het niet. Daarom is marketing natuurlijk essentieel voor het vergroten van je naamsbekendheid en genereren van leads. Maar om die leads vervolgens daadwerkelijk te converteren naar klanten, is er soms net iets meer nodig. Zeker als je producten of diensten verkoopt die iets meer toelichting nodig hebben of in een hoger prijssegment vallen. Om succesvol nieuwe B2B klanten te werven, is het doen van acquisitie een effectieve tool.

Van leads naar nieuwe prospects

Leads zou je simpelweg potentiële klanten kunnen noemen. Als ze nog niet bekend zijn met jouw bedrijf, spreek je van koude leads. Is iemand dat al wel of toont deze lead uit zichzelf interesse? Dan wordt dat een warme lead genoemd. Warme leads zijn vervolgens weer onder te verdelen in Marketing Qualified Leads (MQL) en Sales Qualified Leads (SQL).

Een MQL is in de oriënterende fase en download bijvoorbeeld een whitepaper van je website, maar neemt nog niet actief contact op. Een SQL is al een stap verder in de klantreis en is bereid om te kopen. Zij vullen bijvoorbeeld een contactformulier in of vragen een offerte op. Met name bij deze laatste twee is leadopvolging een must voor meer sales!

Constante stroom van klanten creëren

Om een constante stroom aan nieuwe B2B klanten te genereren, is het doen van sales dus een belangrijke activiteit naast de marketing. Met leadgeneratie en -opvolging door middel van warme of koude acquisitie, laat je namelijk zien wie er achter het bedrijf zit. Dit wekt een stukje vertrouwen bij leads, waardoor ze sneller bereid zijn een afspraak in te plannen en van je te kopen.

Meer sales door leadopvolging

Een lead opvolgen, vergroot de kans op sales aanzienlijk. Leadopvolging kan bijvoorbeeld door het sturen van een mail of berichtje op LinkedIn, maar ook door leads na te bellen. En hoewel veel mensen telefonische acquisitie een vervelende en tijdrovende klus vinden, is het vaak wel de meest effectieve manier van nieuwe B2B klanten werven. Dat komt doordat bellen persoonlijker voelt en vragen bovendien direct kunnen worden beantwoord. Hierdoor neem je eventuele twijfels makkelijker weg.

B2B afspraken maken uitbesteden

Wil je graag meer afspraken in je agenda, maar heb je zelf geen tijd of zin om acquisitie te doen? Dan is uitbesteden natuurlijk ook een optie. Bij LEAD2ORDER hebben we jarenlange ervaring met het doen van acquisitie. Hierdoor zijn we in staat het gehele salesproces voor jou uit handen te nemen. Interessant? Plan een kennismaking om de mogelijkheden te bespreken, dan bellen wij je (tijdens kantooruren) binnen één uur terug!